Se upp i backen!

Helgen som gick var jag återigen hemma hos mamma och pappa. Denna gång för att jobba med barnen. Vi började med att göra hemmagjord pizza på fredagen innan jag drog och spelade innebandy i Gullringen det blev riktigt gott det blev en capricciosa och en variant med salami och lök givetvis också mängder med ost!!

På lördagen så gjorde vi Alla hjärtans dag-kort och de blev jättefina, de barnen är så himla kreativa och duktiga så där ligger man i lä, även att jag blev väldigt stolt över mina kort!

På söndagen ansåg alla vuxna i huset att nu har ungarna suttit lite väl mycket vid dator och tv så jag och pappa drog med oss alla fyra ungarna ut och åkte pulka. Det var riktigt roligt!! Jag drog på mig min vreta-jacka från tiden när jag läste jordbruk och mammas termobyxor och mössa här skulle minsann inte frysas!! Vi tog med oss både pulkor, spark och snowracer och gick bort en bit på en grusväg som leder till våra grannar (det finns grymma backar på den vägen). Vi tog första backen för där har man bra uppsikt om det skulle komma en bil. Ungarna körde pulkarace och det var riktigt kul att se dem ha så kul. Det blev några vändor för egen del också och en gång tyckte jag att jag skulle prova sparken... Mindre smart eftersom jag inte är så van och backen både är ganska brant på ett ställe och svänger. Det började bra men när jag passerat det branta partiet tyckte jag att nu går det lite väl fort så jag satte ner en fot lite för häftigt så pladask så låg jag där i snön som en säl. Men mjuk som man är så gjorde jag inte illa mig. Sen gav jag upp det där med spark och lärde barnen fula knep i pulkarace istället nått som nästan resulterade i bråk senare när de väl skulle testa knepen själva. Bra förebild man är haha.

Nån romantik blev det dock inte på alla hjärtans dag men det gjorde inte så mycket för jag hade mys framför tv:n med mamma och pappa istället. Alla hjärtans dag har jag en slags hat-kärlek till. Jag tycker om att visa för folk jag tycker om att jag bryr mig men samtidigt så bygger det också upp en massa förhoppningar och medför därför också besvikelser när det inte går som man tänkt sig. Det här året kändes det extra tungt på alla hjärtans eftersom man va singel men samtidigt har de innan inte varit så kanon heller.

Nu ska jag laga spaghetti och köttfärssås och fortsätta med min tvätt.

Puss och kram MAULIN!!!

Det så mkt snö att man kunde slå sej ner i vägkanten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0