Good times!

Nu börjar jag känna mej ganska hemma i det här landet. Har varit ute på diverse pubar och käkat både med familjen och med vänner. I lördags var jag och hjälpte till i stallet där jag börjat rida. Dom har 6 hästar och i lördags var det deras tur att ha Hunting meeting vilket innebär att alla som jagar i deras område dyker upp med deras hästar och innan dom rider iväg serveras dom whiskey eller portvin, sandwiches och cake. Jag hjälpte till att knoppa hästarnas man innan och när dom var färdiga var jag en av dom som gick runt och erbjöd sandwiches. Det var väldigt kul att se alla fina hästar och uppklädda ryttare, även hundarna var en syn tror det var 18 st vita jättefina vovvar.

På själva jobbet går det bra lilleman hade födelsedagskalas i fredags vilket det va lite styr med innan men allt gick jättebra, det börjar dock märkas att han är två år gammal trotset kommer mer och mer =) . Familjen är verkligen helt kanon och varje gång vi är ute och äter så lär dom mej massor av saker om den brittiska kulturen vilket är väldigt spännande. Igår var vi ute och åt på ett värdshus och mamman var impad att jag fattade den brittiska humorn vilket för övrigt är helt underbar! Pappan har jätterolig humor vilket hans fru inte håller med om då hon oftast är offret, om jag ska va ärlig så påminner dom lite om mina egna föräldrar.

Vill också bara meddela alla som sagt att britterna inte ser bra ut att så inte är fallet! Jag har sett många puddingar så här långt ;)

Cheers!!

MAULIN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0