10 dagar kvar...

Nu är det bara tio dagar kvar tills jag sitter där på planet och undrar vad tusan jag gett mej in på. Bara att hitta till rätt buss på flygplatsen kommer bli en utmaning då Heathrow är enormt!! Sen blir det som sagt bussresa till Taunton som ligger i countyt Somerset i sydvästra England där min blivande arbetsgivare hämtar upp mej. Jag kommer bo i en liten by på vischan och jobba med en pojke som snart ska fylla två år. Det går inte att beskriva med ord hur spännande det är.

Jag är egentligen inte särskillt nervös över själva barnpassningen det är ju inget nytt och jag tror inte engelska barn skiljer sig särskillt mycket från svenska. Det jag är lite spänd över är hur ensam jag kommer bli, om det finns folk där i min ålder och hur mycket familjen vill ha med mej att göra på fritiden. Vill dom vara för sig själva så lär det ju bli ganska ensamt för min del men från vad jag har kunnat tolka från telefonsamtalet med mamman så verkade dom väldigt sociala och tillmötesgående och jag var välkommen att delta i family activities. Så jag oroar mej nog som vanligt i onödan =) .

Jag har funderat lite över vad jag kommer sakna med just Sverige och det är ju svårt att säga så här innan när man inte vet vad som väntar men givetvis kommer jag sakna vänner och familj. Jag kommer inte sakna melodifestivalen för den tycker jag är ganska fjantig och om du läser detta Emma så JA DEN ÄR FJANTIG!!!! Det känns faktiskt inte som att jag kommer sakna särskillt mycket, jag ser bara fram emot att uppleva en annan kultur med annan mat, annat språk, andra synvinklar och jag ser fram emot att starta om på nytt och låta folk få en egen uppfattning om mig utan att veta något om mig sen innan.

När folk hör att jag ska va borta ett år blir ofta reaktionen: Oj så länge! Men jag tror helt ärligt att jag behöver det. Det senaste året har varit så påfrestande att jag bara måste bort och få lite andra perspektiv på saker. Sen är det ju inget  minus om man kan göra nått åt sin singelstatus =) Brorsan tycker jag ska hitta någon rik engelsman att gifta mej med haha vi får väl se hur det blir med den saken.

Känner mej väldigt tillfreds med mitt liv just nu och vi får hålla tummarna att det håller i sig!

PUSS MAULIN


Kommentarer
Emma

DEN ÄR INTE FJANTIG!!!!!! och bara så du kan vara helt lugn så finns det ju en engelsk motsvarighet, och höjdpunkten Eurovision song contest sänds ju i alla deltagande länder :-)

2011-01-02 @ 19:58:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0