En vecka har gått...

Det känns helt sjukt att tiden går så fort men samtidigt skönt att det inte är tvärtom. Imorgon har jag min första lediga dag och då får jag också min första lön på £100. Jag ska eventuellt följa med morföräldrarna som ska passa PJ imorrn in till Taunton och se vad det finns för shoppingutbud. Sen ska mamman och jag åka och köpa ridstövlar och hjälm antingen imorrn eller på fredag för nu ska jag ta tag i ridningen på allvar. Mamman har pratat med två olika som har häst och båda säger att jag gärna får hjälpa dom, båda har även jakthästar vilket ska bli så sjuukt kul eftersom det är sådana hästar jag föredrar, med andra ord stora och maffiga! Kommer förmodligen inte kunna röra mej sen efteråt jag måste komma ihåg att stretcha!

Vädret var uruselt de första dagarna men igår sprack det upp och blev solsken och jisses vad vackert det är här! Jag ska försöka ta mej tid och gå runt med kameran och ta lite fina naturbilder. Idag gick lilleman och jag på promenad med vagnen och det tog nog längre tid än vad den rundan normalt tar för urbefolkningen för pinsamma Malin måste stanna var hundrade meter och gapa åt den fantastiska utsikten.

Lilleman tycker nog att jag är den knäppaste aupairen som finns med all rätt! Det roligaste han vet är att springa genom vattenpölar vilket det finns gott om här, han har dock inga galonisar så vi får byta byxor tre gånger om dagen när dom blir blöta. Men idag tog även jag på mej stövlarna och sprang genom vattenpölarna och han såg ganska fundersam ut över vad jag höll på med. Han är väldigt lätt att underhålla man behöver bara göra en grimas så garvar han!

Dagarna framöver kommer det nog bli lite extra barnpassing då pappan åkt till Japan in business och mamman får lite mer att göra på kontoret. Men jag har inget emot det alls för än så länge är det bara roligt :)

Pratade med mor och far på telefon igår och det kändes jättebra att höra deras röster, saknar dom såklart men inte så att jag lider av det.

Nu blir det duschen see ya!!

Puss MAULIN


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0