Framme i Somerset!!

Jaha då har man två arbetsdagar avklarade hos familjen och det känns oförskämt bra! Dom jag bor hos är supertrevliga och barnet jag jobbar med ett riktigt litet charmtroll.

Jag bor mitt emellan en liten stad som heter Chard och en by som heter Chardstock. Familjen har ett stort hus som dom totalrenoverar så de bor i en så kallad Cottage som ligger precis intill stora huset. Där ligger också min lilla lägenhet. Lägenheten och familjens cottage är nyrenoverat och jättefräscht, de har en enorm trädgård med tennisplan och en hangar till helikoptern(!) Det finns även ett stall där familjen har sina två hästar men för det mesta går de ute dygnet runt eftersom vädret är så varmt. Det finns även två hundar och massa höns på gården.

Min känsla just nu är fy tusan vad bra detta kan bli! Den enda risken jag känner som finns är att det lätt kan bli ensamt men jag tänker jobba på den biten med. Jag ska försöka ta tag i träningen och tydligen finns det en granne som har en massa jakthästar som hon eventuellt ville ha hjälp att motionera. Jag ska även försöka hjälpa till med inridningen av familjens unghäst. Imorrn ska jag borsta lite på henne och se vad det är för filur.

Det är ganska ovant att prata engelska hela tiden men jag har fått beröm för att jag pratar bra så det känns skönt. Det svåra kan vara att höra vad lilleman säger ibland för oftast säger han saker som man förstår men ibland säger han saker som föräldrarna inte heller förstår och för en annan kan det va svårt att urskilja vad som är vad =) .

nu tänker jag gå och lägga mej i min supersköna dubbelsäng och njuta av morgondagens sovmorgon!

xoxo MAULIN!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0