Hoppsan :S

Ojdå det har visst gått ett år sedan sist, mer än ett år faktiskt. Jag ber om ursäkt!!!
 
Jag orkar inte gå igenom allt som hänt det här året som gått, de flesta av er vet redan det mesta. 
Det jag gör just nu däremot är att jag bor i England med min sambo, jag pluggar en distansutbildning vid Blekinge Tekniska som jag än så länge trivs väldigt bra med! Känns som att jag hittat en väldigt passande utbildning. Det jag läser är Samhällsvetarprogrammet för utveckling och lärande. När jag inte pluggar så jobbar jag extra på ett äldreboende och det trivs jag också med men det är väldigt slitsamt och resurserna är inte lika bra som i Sverige. Kan ju ta ett exempel att vi inte har dörröppnare och de flesta har rullstol!! Men jobbarkompisarna är bra och de flesta boende är jättegulliga, dom tycker jag är lite knäpp men vem gör inte det liksom? Om jag har varit borta länge på semester frågar dom alltid om jag uppfört mej och jag brukar svara att jag gjorde mitt bästa och då suckar dom. :) 
 
Igår kom sambon och jag hem från en weekend i London och vi hade jättetrevligt. På fredagen käkade vi billig middag på McDonalds och drog sen vidare till London Eye där vi tittade ut över ett färgsprakande London i natten. Väldigt häftigt att se alla skyskrapor och byggnader upplysta. Avslutade kvällen i en spelhall där jag besegrade sambon i basket men han slog mej i skytte. Jag hade som alltid lite för bråttom. 
Lördagen började kl 6 då vi gick upp och gjorde oss i ordning för att sedan kl 8.30 se senaste Bond-filmen Skyfall på en IMAX bio det var riktigt häftigt! Resten av dagen gick vi runt centrala London, åt lunch på Scandinavian Kitchen såå himla gott och avslutade det med middag på Indisk restaurang. På söndagen strosade vi runt på Oxford street innan tåget gick kl 13. Både sambon och jag var helt utmattade och somnade ganska kvickt på tåget trots skrikande barn. 
 
Kort och gott så va helgen väldigt lyckad och nu räknar vi ner dagarna tills vi åker till Sverige och hälsar på det är bara två veckor kvar nu! :) 
 
Puss och kram på er! 
 
MAULIN!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0