Grönt är skönt!

Nu har jag gått med i politik-svängen igen och det känns helt kanon måste jag säga! Den här gången känner jag att jag hamnat helt rätt och det är Miljöpartiet de gröna, som hädanefter får dras med mej som medlem.

Politik är något som länge intresserat mej och är något jag brinner för. Att sitta och diskutera och reflektera över samhället och hur man kan påverka är bland det roligaste jag vet, dock är inte så många av mina vänner så intresserade så det känns bra att få träffa människor med det gemensamma intresset.

Förra gången det var val så var jag 17 och det gjorde mej väldigt frustrerad att inte kunna påverka ett skit. I år kommer jag hänga på låset på val-lokalen för detta är något jag sett fram emot länge! Jag hoppas att alla som är berättigade till att rösta gör det. Man kan inte påstå att man inte bryr sej för i slutändan så påverkar valresultat alla i samhället, jag menar inte att man måste vara jätteinsatt men det är inte så ansträngande att gå in på partiers hemsidor och läsa vad de har för hjärtefrågor, eller för den delen ändra kanal en kväll och titta på en debatt istället för senaste avsnittet av 2 1/2 men. Att säga att man ska rösta med hjärtat låter så extremt klyschigt så man kan spy men följ magkänslan och känner man inte för något parti så kan man faktist rösta blankt. Huvudsaken är att man utnyttjar den rösträtt som många i världen fortfarande kämpar för att få!!

Over and out // MAULIN!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0